Semester v. 1 del 1, 2010

Har haft den mysigaste semestern de här 2 veckorna! Började den i Karlskrona med Ola på fredag kväll. Åkte hem på tisdag morgon. Blev fika/mat med Jenny på kvällen. Onsdagen blev det banne mej inte mö gjort. Sov på tok för länge och då kommer jag aldrig igång men tog mig ner och körde en fika med Carro på stan + att vi hitta 2 par byxor till mig! Kors i taket. Sege blev dock namnet för mig den dagen. Packlistan blev skriven och små fix. På torsdagen bar det av till Bollnäs till Cila och Tomas :D Resan gick himla smidigt. Hann tom en fika i Sthlm med Therese :) Kom upp till Bollnäs vid 18.15. Blev bjuden på god tacos. Himla gott med mat efter en hel dags resande. På fredagen vaknade jag som vanligt väldigt tidigt och Cila körde Tomas till jobb. Så när hon kom tillbaka åt vi lite frukost sedan begav vi oss ut på en lång morgon promenix. (med lite pepp från varandra) Sedan när vi fixat till oss så åkte vi för att testa den tänkbara tärn klänningen som jag ska ha på bröllopet i juli. Den var toppen fin! Sedan bar det av ner till stan där blev det lite fika/lunch. Jag hade ju lurat lite hemma och fått kontakt med Cilas kusin Sara för jag ville att vi skulle hitta på något lite skoj för Cila nu när hon ska gifta sig. Hon ville inte ha möhippa och spökas ut o det måste man respektera MEN liiiiiiiiite busig får man vara :) Så Sara bestämde ett ställe vi skulle gå och äta på som Cila gillar och en annan vän till henne som oxå hette Malin kom med. Efter en lite lätt panik/jag har sett ett spöke min-Cila klarat av resten av eftermiddagen så var det dags för mini möhippan med prinsess smycken o tiara :) o hon blev GLAD vilket kändes himla skönt! På lördagen tog vi oss ännu en morgon promenad sedan frukost tillsammans med Tomas. När alla var klara begav vi oss ut i det fina vädret mot kyrkan där vigslen ska äga rum. Den var himla fin. Gillar kyrkor. O när jag stod där insåg jag att JAG ska ju med gå ner för den långa ingången fram till altaret... Det enda jag kunde tänka på för att lugna tanken var att Cila och Tomas lär vara 7 resor mer nervös än jag :) efter det gick vi in mot stan och sedan ut till Dollar store där Cila har sin praktik. Då var våra stackars ben aningens trötta o kroppen behövde lite ny energi så vi smet in om sibylla sen gick vi mot willys o handlade lite inför kvällen. Väl hemma blev det lite rygg läge.. sen påbörjade Tomas maten vilken blev underbart god. Sen kolla vi film och som vi vet är ju Malin ingen natt uggla så jag kastade in handduken och sa god natt. Söndagen bjöd på djuriska äventyr :D Vi åkte till något som heter Järvzoo! Inne i skogen var det bygg ett "zoo" fast djuren var i naturen o bron man gick på var byggd inne i skogen. Hel coolt! O vad börjar turen med?? IGELKOTTAR!!! Som heter söta namn. Blomman, Egon o Greta tror jag det var. Man kan inte döpa IGELKOTTAR med söta namn!!!! Hahaha!! Sen fick man se vargar, älgar, myskoxar, lodjur, järvar,björn+bebis,fjällräv, ugglor. Tror det var några till. SEN det absolut bästa!! EKORRAR!! O dom kom fram till oss :D jag trodde jag skulle tuppa av så uppspelt jag blev! Så en aningen  över exalterad Malin slummra nästan till i bilen på väg tillbaka. Lagade till lite mat på kvällen och spelade spel. Måndagen var det dags att åka hem så jag tacka för underbara dagar och satte mig på tåget och begav mig hem mot Helsingborg. Naturen är helt galet fin i Bollnäs. Ser verkligen fram emot att komma upp dit igen och då är det ännu mer sommar, bröllop och Ola ska få se Bollnäs.
Detta var min första vecka på semestern. Fortsättning på v. 2 kommer!

Kram Malin


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det var riktigt roligt att ha dig här. Och Ja jag vart jätte glad att ni gjorde mig till en prinsessa för en kväll =) Längtar till juli tills vi ses igen =) Ska bli super kul. av många anledningar=)

2011-05-15 @ 21:35:21
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0